Rolex

15 Kwiecień, 2008

MIĘDZYMORDZIE. INTERFEJS ZNACZY SIĘ.

REDAKTOR RYŚ: Witam Państwa serdecznie w nowym programie, tym razem w Telewizji na wizji. Publicznej. Moim i Państwa gościem są niezrównani (zaczyna się niebezpiecznie egzaltować) i niepokonani (początek zwyczajowej histerii) redaktorzy najwiekszych, najinteligenniejszych i najbardziej poczytnych pism dla ludzi prawdziwie wykształconych: red Dżanina Jaradoska i red Dżacek Jakoski . Dodatkowo w roli komentatorów dla uboższych duchem, w loży zasiadają red. Miekielski i Sierozoski!

Zaczynamy!

REDAKTOR RYŚ: Jesteś najlepsza, Dżanina!
RED JARADOSKA: Ależ to podobnie jak Ty, Romku Rysiu! I my obydwoje tacy dobrzy, jak Dżacek…
RED. JAKOSKI: Tak, przyznaję, jestem równie wybitny jak wy. A wy, jak ja. To dlatego możemy pogadadać.
RED.RYŚ: A co z Miekielskim i Sierozoskim?
RED. JARADOSKA: Muszo poczekać. Nie zasłuzyli się jeszcze. Ale dobrze im z pysków patrzy!
RED. JAKOSKI: Dżanino, daj im szansę! Młodzi, a jednak już profesjonaliści…
REDAKTOR RYŚ: Do rzeczy. Publiczność w studiu i widzowie przed telewizorami czekają, aby dowiedzieć się, co mysleć w sprawie raportu…
RED. JARADOSKA: Nic w nim ni ma!
RED. JAKOSKI: Nie zgodzę się Dżanino! Jak zwykle róznimy się zdaniami. W nim są same bzdury! Czyli jednak coś jest!
RED JARADOSKA: No tak, jednakowoż poza bzdurami nic w nim ni ma!
RED RYŚ: Ale ja pytałem o tyn nowy…
RED JARADOSKA (wściekle): Nic w nim ni ma!
RED. JAKOSKI DŻACEK: Stanę tradycyjnie w opozycji: Same bzdury!
PUBLICZNOŚĆ (śmieje się i tupie z radości)
RED. RYŚ: Ale un jeszcze publikowan nie był…
RED.JARADOSKA (teatralnie): HA! HA! HA! No własnie! Bo nic w nim ni ma!
RED. JAKOSKI: Z drobnym zastrzeżeniem… Same bzdury…
RED. RYŚ (wyraźnie zły): To znaczy… uważacie, że raport Żulii Jitery jest pozbawiony wartości???
RED. JARADOSKA (oburzona): Ależ skąd. Tyn raport aż ocieka dowodami!
RED. JAKOSKI DŻACEK: P r z y g w a ż d ż a j ą c y m i !!!
RED. JARADOSKA: Rozmach i zacięcie prokuratorskie!
RED. JAKOSKI: Szyrokość wizji i głębokość analizy!
RED. JARADOSKA: I to bagno wykrytę!
RED. JAKOSKI: I uwypuklonę!
RED. JARADOSKA: I unieszkodliwonę!
OBOJE (grają w łapki)
RED. RYŚ: Ale un jeszcze publikowan nie był…
RED. JARADOSKA (oburzona): No właśnie. Wiadomym siłom zalezy na trzymaniu go w zamknięciu! Bo tyn raport aż ocieka dowodami!
RED. JAKOSKI DŻACEK: P r z y g w a ż d ż a j ą c y m i !!!
RED. JARADOSKA: Rozmach i zacięcie prokuratorskie!
RED. JAKOSKI: Szyrokość wizji i głębokość analizy!
RED. JARADOSKA: I to bagno wykrytę!
RED. JAKOSKI: I uwypuklonę!
RED. JARADOSKA: I unieszkodliwonę!
OBOJE (grają w łapki)

A tymczasem…

Lata świetlne od odegranej scenki, gdzieś w innej galaktyce zwanej Salonem24 pojawił się ktoś, kogo nie spodziewalismy się. Harcerz. Po dwutygodniowym szkoleniu. Szkolony na dodatek przez wariata Macierewicza. Facet bez przygotowania. Ktoś, o kim najwybitniejsi blogerzy i najlepsi dziennikarze wypowiadali się wielokrotnie z drwiącym uśmieszkiem na wąskich, inteligentnych ustach. Ktoś, kto zastąpił prawdziwych fachowców, Bondów, Frantzów Pasikoskich, czy kogo tam chcecie.

Profesor, kryptolog, matematyk – Jerzy Urbanowicz. Chyba po raz pierwszy miałem szansę przeczytać zdanie kogoś, kto był po tamtej stronie. Ciemnej, rzecz jasna. Nie przesadzę, jeśli napiszę, że to pierwszy tak fachowy głos, choć w JEDNEJ ZALEDWIE sprawie związanej z dawnym WSI.

I jeśli jest prawdziwy – a nie mam powodu sądzić, aby ktoś o takim dorobku naukowym jak prof.Urbanowicz mylił się w swoich ocenach – to każdy, kto śmie przywracać Polsce bandę nierobów, degeneratów i zwykłych nieodpowiedzialnych wałów w rolach ochrony wywiadowczej bądź kontrwywiadowczej powinien skończyć w kryminale.

Po raz pierwszy zmuszony jestem do zadania pytania administratorowi salonu: Jak to się stało, że ten arcyważny tekst nie znalazł się na stronie głównej? Przecież większość wybitnych dziennikarzy, blogerów i polityków piszących na naszym portalu zechciałaby zadać p. prof. dziesiatki, jesli nie setki, pytań.

Podejrzewam niedopatrzenie. Nie wierzę bowiem, żeby Salon mógł być częścią składową „międzymordzia” czyli tego, co miedzy nami a światem i co – w polskich realiach – służy raczej zaciemnianiu niż rozjaśnianiu obrazu.

Zresztą, przeczytajcie Państwo sami: http://urbanowicz.jerzy.salon24.pl/69550,index.html

Reklamy

7 Komentarzy »

  1. Dlaczego Vogel pojawił się w Polsce akurat teraz?

    No to chyba oczywiste. Uwazal, ze SLD i PO to jedna mafia i nawet mial racje, tylko jednego nie wzial pod uwage – ze bedzie rozgrywka o telewizje i Donald zechce wziac kasjera SLD za zakladnika, by przy wecie Prezydenta zachowali sie po mysli capo di tutti capi don Alda. http://subiektywnie.salon24.pl/67316,index.html

    Komentarz - autor: Polander — 15 Kwiecień, 2008 @ 14:32 UTC | Odpowiedz

  2. tez tak sądzę

    Pozdro

    Komentarz - autor: rolex24 — 15 Kwiecień, 2008 @ 14:38 UTC | Odpowiedz

  3. […] Original post by Rolex […]

    Pingback - autor: Polityka » Blog Archive » MIĘDZYMORDZIE. INTERFEJS ZNACZY SIĘ. — 15 Kwiecień, 2008 @ 14:48 UTC | Odpowiedz

  4. Renata Rudecka-Kalinowska – renata.rudecka-kalinowska.salon24.pl:

    „Wywołany do tablicy

    Wywołany do tablicy, odpowiadam na Pani zarzuty skierowane do mnie. Zdumiewające, że wyciągnęła Pani z mojej wypowiedzi takie szokujące wnioski? Media zamąciły zupełnie w Pani głowie. Otóż, niech Pani sobie wyobrazi, że nikt nie korumpował ludzi pensjami, bo te są dla żołnierzy ustalone przez MON, ani nie straszył hakami. Przeszli pozytywnie Komisję Weryfikacyjną i ich postawa w ostatnich latach zasługiwała na szacunek. Sądzę też, że Komisja Weryfikacyjna oczyściła służby wojskowe z ludzi szkolonych przez GRU i KGB w 100%, chociaż nie wiem tego na pewno, gdyż nie byłem członkiem tej komisji. Moje przeświadczenie bierze się z lektury powszechnie dostępnego Raportu Macierewicza. Zadziwiające, że większe afery w wojsku były robione przez absolwentów akademii w Leningradzie i Moskwie. Dla Ministra Macierewicza bardzo ważna była postawa etyczna tych żołnierzy. Krzywdzi Pani tych ludzi, wrzucając wszystkich do jednego worka. To jest niesprawiedliwe. Ludzie, których Pani chce skreślić są bardzo młodzi. Przeszli skomplikowane szkolenia w NATO i nie popierają sowieckich generałów. Odnośnie SKW, wierzy Pani w bajki opowiadane przez media. Poza tym wązniejsza waga: z ogólnie dostępnego Raportu Macierewicza wynika, że bohaterowie teczek nie są wcale na wymarciu.

    Pozdrawiam, Jerzy Urbanowicz

    Tyle wiemy o sobie, ile nas sprawdzono – galopujacy majorek.salon24.pl:
    „A że być może ktoś z fanów Pana Urbanowicza będzie łaskaw przeczytać niniejszy felieton, to skorzystam z okazji i podrzucę pytanko natury ogólnej:

    Czy (abstrahując do kryptograficznych zajęć Pana profesora), uważa on za etyczne donoszenie, inwigilowanie, kapowanie na sąsiada, pracownika tudzież kumpla z podwórka, nawet gdy robi się to dla pierwszych nowoczesnych służb specjalnych w Polsce.”

    Komentarz - autor: Polander — 15 Kwiecień, 2008 @ 15:17 UTC | Odpowiedz

  5. […] post by Rolex Kategoria: Bez kategorii  ·  Komentarz (RSS) […]

    Pingback - autor: Polityka » Blog Archive » MIĘDZYMORDZIE. INTERFEJS ZNACZY SIĘ. — 15 Kwiecień, 2008 @ 15:45 UTC | Odpowiedz

  6. […] Original post by Rolex […]

    Pingback - autor: Inwestycje » Blog Archive » MIĘDZYMORDZIE. INTERFEJS ZNACZY SIĘ. — 17 Kwiecień, 2008 @ 11:41 UTC | Odpowiedz

  7. […] Original post by Rolex […]

    Pingback - autor: MIĘDZYMORDZIE. INTERFEJS ZNACZY SIĘ. : Polityka — 17 Kwiecień, 2008 @ 16:57 UTC | Odpowiedz


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

Blog na WordPress.com.

%d blogerów lubi to: